poniedziałek, 6 maja 2013

Pleciony drożdżowy kwiat

     Dzisiaj powtórka przepisu, ale za to inny sposób plecenia drożdżowego ciasta. Receptura i sposób zaplatania ciasta z rosyjskiego bloga niesamowitej kobiety (podziwiam pomysłowość) patrz tutaj jest tu instrukcja z filmem. Po wczorajszym moim wpisie pojawił się komentarz który mnie zaniepokoił dlatego postanowiłam jeszcze raz spróbować zrobić zaraz z rana to samo ciasto w jeszcze szybszy sposób. Po wyrobieniu ciasta od razu, bez czekania na wyrośnięcie, uformowałam ręcznie, bez wałka, kształt koła i dopiero po zapleceniu kwiatu czekałam na wyrośnięcie ciasta. Po upieczeniu najlepiej odrywać (nie kroić) po jednym płatku :) Wygląda efektownie, a pracy przy nim jest niewiele.

Ciasto:
1 szklanka mleka
2 i 1/2 szklanki mąki
15 g świeżych drożdży
50 g cukru
100 g masła lub margaryny
szczypta soli

Do posypania:
ok. 2 łyżek rozpuszczonego masła
czekolada w proszku, ok 3-4 łyżek  lub kakao z cukrem

Do ciepłego (nie gorącego) mleka dodać drożdże, wymieszać do ich rozpuszczenia. Dodać cukier, sól, mąkę oraz rozpuszczone i ostudzone masło. krótko wyrobić. Ciasto podzielić na 2 części. Jedną z nich rozwałkować na koło o średnicy ok. 27-30 cm. Przenieść na blachę do pieczenia, a jeszcze lepiej rozwałkować lub ręcznie uformować koło bezpośrednio na blasze . Masło, które jest w składnikach  do posypania rozpuścić, posmarować środek ciasta, zostawiając suchy brzeg ok. 2 cm. Posypać czekoladą w proszku lub kakao i cukrem. Drugą część ciasta rozwałkować w kształt koła o podobnych rozmiarach jak pierwszy. Nałożyć go na posypany czekoladą blat ciasta. Posklejać, przygniatając, dookoła brzeg ciasta. Nożem do pizzy krajać, na kształt gwiazdy, od środka ciasta (ŚRODKA NIE ROZCINAĆ) do brzegu, podobnie do krojenia pizzy, na 16 kawałków. Każdy kawałek trójkąta, biorąc od brzegu koła, skręcać ok 3 razy i lekko sklejać pośrodku podwijając końce. Zostawić do wyrośnięcia na ok. 30 minut. Posmarować roztopionym masłem lub wodą . Piec ok 20-25 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C. Posypać cukrem pudrem. Jeśli nie jasno to wszystko brzmi, zapraszam do obejrzenia filmu z instrukcją, link na początku
postu.


 Ciekawe czy pinkcake zaliczy mój pleciony kwiat do swojej akcji Kwiatożercy :)

48 komentarzy:

  1. Piękny! jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda niesamowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie zaplecione!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki smaczny kwiat, choć jest tak ładny,że aż żal konsumować :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, nie zaliczę :P Twój kwiat jest piękny, ale nie jest kwiatem wyrosłym z rośliny. Jakbyś go nadziała np konfiturą z płatków róży, oooo, to co innego ;)
    Zapraszam do Kwiatożerców z jakimś prawdziwym jadalnym kwiatem!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacyjny patent :) podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łał, wygląda naprawdę oryginalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. normalnie misterne dzieło!:) bosko wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  9. przepiękny! ja ze swoimi zdolnościami manualnymi na pewno bym takiego nie skleiła xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie Ci wyszedł ten kwiat. Aż szkoda go jeść, taki jest piękny :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. To jest po prostu piękne.Gratuluję talentu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Artystyczne. Nie jeden konkurs byś wygrała!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialne! Zaraz idę robić wersję z nadzienie serowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić też z wiórkami kokosowymi, makiem lub brązowym cukrem z cynamonem.

      Usuń
    2. O cynamonie też myślałam :) Ciasto jest przepyszne! Jeszcze nigdy tak puszystego drożdżowego ciasta nie jadłam - a sporo ich mam już na koncie ;)

      Usuń
    3. Piękne Ci wyszło! Cieszę się, że ciasto się udało :) Forma kwiatu- idealna!

      Usuń
    4. Nie tak pięknie jak Tobie :) No i zdjęcia moje dość nieudolne ;)
      Dziękuję za inspirację! Oczywiście link do Twojej strony dodałam na blogu :)

      Usuń
  14. Ślicznie to wygląda! Muszę kiedyś takie coś stworzyć sama :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wow wygląda niesamowicie! aż szkoda kroić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudo , fantastycznie wygląda:)Chybabym nie umiała takiego zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to takie trudne na jakie wygląda :)

      Usuń
  17. Wygląda faktycznie bardzo efektywnie. Świetny pomysł i przepis.

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam zwykłe przepisy w niezwykłej formie. Koniecznie spróbuję odtworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cieszę się, że Wam się podoba. Ciasto jest równie dobre, a nawet lepsze na drugi dzień, o ile zostanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drugi dzień jeszcze lepsze?... W takim razie szkoda, że u nas zniknęło w godzinę :)

      Usuń
  20. prawdziwa z Ciebie artystka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oczywiście,że mi sie bardzo podoba, dzieki mniejszej ilości drożdży jego forma jest niemal jak z półkruchego ciasta zrobiona, bardziej wyrazista niż u mnie. Fajnie jest podglądać inne wersje.Dziękuje za wizytę na moim blogu i zapraszam częściej.Twój blog dodaję z przyjemnością do moich ulubionych.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda fenomenalnie! I pewnie też tak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękna ta gwiazda.; )

    OdpowiedzUsuń
  24. Moje pierwsze skojarzenie to gigantyczny płatek śniegu:D I faktycznie podobny splot do tych drożdżówek co zrobiłam (http://nutkaslodyczy.blogspot.com/2013/05/cynamonowe-drozdzowki.html) Na pewno kiedyś wypróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie zawinięty z cukrem faktycznie jak śnieżynka :)

    OdpowiedzUsuń
  26. moze to glupie pytanie ale dopiero sie ucze pieczenia I mam takie pytanie kiedy wiesz ze ten kwiatek jest upieczony ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj drożdżówki piecze się ok. 20- 25 minut. Ten kwiatek jest trochę większy i dlatego piekłam go 30 minut, Poznaję, że jest upieczony po tym, że ma ładnie rumianą skórkę. Jeśli mam wątpliwości to wkładam drewnianą wykałaczkę w ciasto i jeśli po wyjęciu z niego jest sucha to oznacza, że ciasto już jest gotowe, jeśli jest oblepione ciastem, wówczas piekę jeszcze kilka minut dłużej.

      Usuń
    2. dziekuje za pomoc!!! Twoj blog jest super!!

      Usuń
    3. Dziękuję za tak miły komplement!

      Usuń